symbol
Kontakta oss
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig så fort vi kan för offert, elrådgivning eller övriga frågor.

Hör av dig!

Har du frågor om oss eller ditt elavtal? Hör av dig så svarar vi så fort vi kan.

Mejla kundservice

Telefon:

0513-220 51

 

Telefontider sommar

Vecka 27 och 32

Måndag – fredag
08.00 – 15.00 (lunch 12-13)

Vecka 28 till 31

Måndag – fredag
09.00 – 14.00 (lunch 12-13)

 

Ordinarie telefontider

Måndag – fredag
07.00 – 16.00

Lunch
12.00 – 13.00

Röda- och helgdagar håller vi stängt

Vid storhelger och under semesterperioder kan avvikande öppettider förekomma.

 

 

 

Vanliga frågor

Här hittar du de vanligaste frågorna just nu. Längre ner på sidan finns svar på flera funderingar.

Vem kontaktar jag vid flytt?

Bor du i Herrljunga, Ljung eller Annelund med omnejd?
I så fall har du antagligen Herrljunga Elektriska AB som nätbolag. Flyttanmälan gör du på deras webbplats eller via telefon.
Herrljunga Elektriska AB 0513-220 40

Gäller flytten någon annan ort?
Kontakta kundservice på 0513-220 51

Läs mer här.

Hur gör jag för att teckna ett elavtal?

Du bygger enkelt ett elavtal som passar dig direkt här på vår webbplats. Klicka bara på Privat eller Företag och välj “bygg ditt elavtal”. Du är också välkommen att ringa oss på 0513-220 51 så hjälper vi dig.

Här hittar du information på flera språk

Svenska

Engelska

Tyska

Arabiska

Farsi

Anvisat avtal?

I Sverige har alla har rätt till el, därför har elnätsbolagen i uppgift att ansluta till en elleverantör som man kallar för Anvisad leverantör. Herrljunga elektriska samarbetar med Herrljunga kraft och det betyder att du som boende tilldelas Herrljunga kraft som elhandlare. Men eftersom du inte aktivt valt ett elavtal får du något som kallas Anvisat avtal. Det är en dyrare typ av rörligt månadspris och du kan enkelt sänka din kostnad genom att aktivt välja ett av våra elavtal här.

Till alla frågor & svar

Kontakta oss
Telefon:

0513-220 51


Telefontider sommar

Vecka 27 och 32

Måndag – fredag
08.00 – 15.00 (lunch 12-13)

Vecka 28 till 31

Måndag – fredag
09.00 – 14.00 (lunch 12-13)

 

Ordinarie telefontider

Måndag – fredag
07.00 – 15.30

Lunch
12.00 – 13.00

Vid storhelger och under semesterperioder kan avvikande öppettider förekomma.

 

kundservice@herrljunga-kraft.se

Vi är Herrljunga Kraft

Vill du komma i kontakt med oss? Hör gärna av dig till någon av oss nedan, så hjälper vi dig med ditt ärende eller din fråga.

Kundservice
Åsa
0513-220 52
Kundservice
Pernilla
0513-220 43
Kundservice
Linda
0513-220 56
Kundservice
Anki
0513-220 44
Säljare B2B
Erik Hellman
0705-315 408
Säljare B2B
Gustav Löfving
0768-526 607
(Föräldraledig) Marknadschef
Nathalie Lindgren
0768-535 437

Flyttanmälan

På väg mot ny adress?

 

  läs mer

Frågor och svar
Vad innebär höjd kvotplikt?
Riksdagen har beslutat om höjd kvotplikt för elcertifikat, för att Sverige ska nå sina klimatmål. Den ökade kostnaden betalas av dig som kund. Den höjda kvotplikten syns som en tilläggsavgift för dig som har  fastprisavtal tecknat före 2015-11-01. Har du tecknat fastprisavtal fr o m 2015-11-01 är den nya höjda kvotplikten inräknad i det avtalade elpriset. För kunder med rörligt pris slår den höjda kvotplikten igenom automatiskt eftersom månadens elcertifikatpris alltid baseras på aktuell kvotplikt och aktuellt marknadspris. Läs mer här.
Vad gör jag om jag inte är nöjd?
Är du inte är nöjd med hur vi har hanterat ditt ärende ska du i första hand vända dig till vår kundservice på 0513-220 51 eller kundservice@herrljunga-kraft.se. Mer information om dina rättigheter som kund hittar du här.
Säljer ni solceller?

Nej, men vi hjälper dig gärna att hitta en lokal återförsäljare om du vill installera solceller hemma. Som mikroproducent kan du sänka din vanliga elförbrukning och sälja överskottet till oss. Just nu erbjuder vi såväl fast som rörlig ersättning.

Varifrån kommer elen?
Vi handlar på den nordiska elbörsen Nord Pool, i likhet med nästan alla elhandelsbolag. Dessutom har vi avtal med lokala producenter av energi från sol, vind, vatten och biogas.