symbol
Kontakta oss
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig så fort vi kan för offert, elrådgivning eller övriga frågor.

Kundrätt

Om du inte är nöjd

De allra flesta av våra kunder är nöjda, men om vi inte lyckas leva upp till dina förväntningar, hör av dig till oss! Vårt mål är att det ska vara enkelt att vara kund hos oss, även när något gått fel.


Kontakta vår kundservice först

Om du inte är nöjd med hur vi har hanterat ditt ärende ska du i första hand vända dig till vår kundservice.
Telefonnummer till vår kundservice: 0513-220 51
E-post till kundservice: kundservice@herrljunga-kraft.se

 

Fortfarande inte nöjd?

Om du inte är nöjd med det svar som kundservice har lämnat kan du skicka in en reklamation till oss.

Adressen är:
Herrljunga Kraft AB
Mariedalsgatan 3
524 31 Herrljunga

Märk ditt brev eller e-post med “Reklamation”.

 

Andra instanser

Till hjälp för dig som kund kan nämnas kommunens konsumentrådgivare samt Konsumenternas energimarknadsbyrå.

Instanser för anmälan är:
Allmänna Reklamationsnämnden
Elmarknadsinspektionen
Allmän domstol

 

Rättigheter för dig som kund

Konsumentens rättigheter kan du läsa om i 11 kap. Ellagen. Förutom Ellagen följer vi även Allmänna avtalsvillkor, som är en frivillig överenskommelse mellan elbranschen och Konsumentverket. I Allmänna avtalsvillkor kan du också läsa om dina rättigheter och skyldigheter som elkund.